top of page

Retail Logistics Field Specialist – Benelux


Retail Logistics Field Specialist – Benelux | Zedelgem . #vastejob

CNH Industrial . Zedelgem, Vlaanderen, België


CNH Industrial is een materieel- en dienstenbedrijf van wereldklasse dat zich inzet voor het nobele werk van land- en bouwarbeiders. Gedreven door ons gezamenlijke doel om nieuwe wegen in te slaan, zijn we gepassioneerd over innovatie, duurzaamheid en productiviteit bij alles wat we doen. Als een echt wereldwijd bedrijf maken de meer dan 37.000 werknemers van CNH Industrial deel uit van een diverse en inclusieve werkomgeving, gericht op het in staat stellen van klanten om te groeien en te bouwen aan een betere wereld via onze belangrijkste merken: Case IH, STEYR, New Holland Agriculture, CASE en New Holland Construction.


Retail Logistics Field Specialist – Benelux


Functieomschrijving:

De hoofdverantwoordelijkheid van de Retail Logistics Field Specialist is het uitrollen en ondersteunen van het PRIM-systeem (Parts Retail Inventory Management) op ons dealernetwerk. Dit is een tool die is ontworpen om te leren van de historische onderdelenbehoeften van onze dealers en om acties voor te stellen om hun voorraadniveau en -mix te optimaliseren, hun serviceniveau te verbeteren, nabestellingen te verminderen en veroudering te beheren.


De Retail Logistics Field Specialist maakt deel uit van het team “AG EMEA Dealer Experience and Supply Chain”, binnen de afdeling Parts & Service. De primaire rol van dit team is om dealers te ondersteunen bij het verbeteren van hun vermogen om te voldoen aan de vraag van klanten naar onderdelen, door dealers de juiste tools en methodologieën te bieden bij het plannen en inzetten van hun voorraad. Dit team is ook verantwoordelijk voor het versterken van de link tussen de onderdelenvoorraad van de dealers en de onderdelenvoorraad van CNHi, om zo een uitgebreide en geïntegreerde supply chain te creëren.


Verantwoordelijkheden:

  • De schakel zijn tussen de dealers en het centrale team.

  • Samen met het centrale team en met de marktleiders het uitrolplan voor PRIM definiëren, het invoeren en het onderhoud van het systeem samen met de dealers beheren.

  • Wekelijks reizen binnen de toegewezen markt(en), vergaderingen organiseren met dealers en nieuwe inschrijvingen binnenhalen.

  • Het geven van trainingen, het instellen van parameters en het continu opvolgen van de dealers die al betrokken zijn bij het programma.

  • Centrale initiatieven ontplooien (zoals het ASOD - Agricultural Sell Out Dashboard) op marktniveau, waarbij zowel dealers als lokale leiders betrokken zijn.

  • De lokale referentie zijn voor alle technische punten met betrekking tot de DMS software huizen.

  • Essentiële vereisten zijn een sterke competentie in voorraadbeheer/ supply chain, goede kennis van de omgeving van dealers en ervaring in soortgelijke functies, met voorkeur voor de auto-industrie. De Retail Logistics Field Specialist werkt en communiceert met dealers en interne collega’s en moet daarom vloeiend Engels kunnen spreken/schrijven.

  • De verantwoordelijkheden van de AG EMEA Dealer Experience and Supply Chain - Retail Logistics Field Specialist voor de Benelux (met Noord-Frankrijk als optie) zijn:

  • Zorgen voor de uitrol van het Projectplan, door het bezoeken van Dealers die nog niet in PRIM zitten, het verzamelen van hun adhesies en hen te ondersteunen bij hun integratie, configuratie setup en data certificering.

  • Zorgen voor de betrokkenheid van de PRIM Dealers door hen te helpen bekend te raken met de tool, de acceptatie van voorstellen te vergroten en hen regelmatig te bezoeken.

  • Trainen van dealers op het gebied van tools en processen van het AG EMEA Dealer Experience en Supply Chain team (PRIM, ASOD etc.).

  • • De dagelijkse contactpersoon zijn voor vragen/problemen van de dealers.

  • Veranderingsmanagement uitvoeren op het gedrag van dealers.

  • Verzamelen van eisen van dealers over voorgestelde PRIM verbeteringen.

  • Dagelijks contact onderhouden met DMS voor onderhoud en soepel functioneren. Gegevensanalyse, KPI’s bewaken en regelmatig delen met dealers.

  • Voorbereiden van presentaties voor dealers en andere CNHi-afdelingen.


Gewenst profiel:

  • Eerdere ervaring in voorraadbeheer/ supply chain.

  • Eerdere werkervaring in netwerk/bedrijfsontwikkeling of in soortgelijke functies, met voorkeur voor de auto-industrie.

  • Uitstekende onderhandelingsvaardigheden.

  • Goede projectmanagementvaardigheden.

  • Goede kennis van MS Office suite in het bijzonder Excel & Power Point.

  • Talenkennis: vloeiend in Frans, Nederlands en Engels.

  • Kunnen werken in multiculturele teams en teams op afstand.

  • In het bezit zijn van een volledig rijbewijs.

  • Beschikbaarheid om ongeveer tussen 50% en 70% van de tijd te reizen


Aanbod:

  • Werken bij CNH Industrial is werken in een omgeving waar, mede door het internationale karakter, tal van ontwikkelingsmogelijkheden geboden worden. In de CNH Industrial Belgium vestiging in Zedelgem werken meer dan 3000 medewerkers. Op die ene locatie zijn een variëteit van afdelingen aanwezig, gaande van ontwerp - met een R&D-center met meer dan 400 medewerkers - over productie naar service en training van dealers tot alle ondersteunende afdelingen.

  • CNH Industrial Belgium in Zedelgem bevindt zich bovendien in een filevrije omgeving en is vlot bereikbaar.

  • Wij bieden een zeer aantrekkelijk loonpakket, met tal van extralegale voordelen, zoals ons bonussysteem, verzekeringen, ecocheques, maaltijdcheques en maar liefst 20,5 arbeidsduurverminderingsdagen bovenop de wettelijke vakantiedagen (in voltijds stelsel). Ben je even gepassioneerd als onze mensen? Wil je terechtkomen in een tof team en meebouwen aan de meest innovatieve en grootste landbouwmachines op de markt? Solliciteer dan snel!

  • Vast contract


Stel je kandidaat voor deze uitdaging!

Stuur je CV en korte motivatiebrief naar anje.lagast@hrconsul.be



bottom of page